Jom klik hearbeat

Monday, May 9, 2011

Mood : Gile buku!!


Salam..

Bila bosan2 buku jadi teman, mood membaca sejak akhir2 ini dtg tibe2. maklumla xde kawan cam ni la jadinya.kalau tak jiwa jadi tak menentu.hari yg di lalui saya isi dengan membaca bahan2 ilmiah,buku motivasi,buku2 fiqah,buku fardhu ain,baut tambah ilmu dan iman di hati.

kalau dulu sibuk tiap2 bulan pikir nak beli baju ape?,kasut ape? kan, tapi sejak akhir2 nih,saya rajin lak buat list buku ape nak beli.yer hobi baru saya kumpul buku2 dan baca buku.Best kan? tgk la bugjet jugak. kalau tak bape nak mampu saya beli la buku yg mampu di beli.Janji taip2 bulan saya ada buku yg saya beli.

sekarang koleksi buku dah bertambah, kalau dulu kawan yg rajin tolong kemas dan susun buku2 belajar saya dan koleksi novel2 saya ialah kawan baik saya Puan Syasya (umi journal) ermm diala yg paling rajin kalau bab2 kemas buku. saya bukan tak rajin tapi kadang2 susun tapi tak rapi. sejak dia dah kawen dan saya duduk sendiri, saya dah pandai kemas buku macam dia. hehe tinggi sama tinggi rendah sama rendah,asing2kan ikut jenis buku.dalam hati berkata sendiri "Awak saya dah pandai kemas buku cam awak".

Hidup berkawan dengan tak bape nak ada kawan nih, lain la sikit, dulu kalau sunyi ada gak kawan nak gelak terbahak2 sampai tengah malam tapi sejak kawan2 dah kawen sume saya xde la aktiviti sangat, bole bayangla tahap kebosanan saya nih mcm mane kan,Allah jew yg tahu.Kalau orang asik push saya soh kawen alahai terus pening kepale nak pikir. jawapan yg senang "jodoh saya belum sampai lagi" hah!! simple lagi terbaik. huhu =)

Jadi saya cipta la hobi yg baru tapi bole manfaatkan hari2 saya yg bosan, oleh itu hobi yg baru saya dengan membaca buku, sekarang saya tengah kumpul majalah SOLUSI. Majalah islamik dengan di lengkapi motivasi dan fardu ain keluran Telaga Biru, mahal la sikit tapi berbaloi, bole di jadikan santapan rohani. sambil membaca sambil timba ilmu akhirat.

So, BACA BUKU,BUKA DUNIA!! =)

2 comments:

  1. touching pula entry ni. buku saya pula yg tak larat nak kemas. 3 rak tunggang langgang di kemas dek oni.

    ReplyDelete
  2. time kasih yer awk, saya dah sebab awk saya pandai kemas buku saya dengan rapi..

    cik oni pun nak join kemas gak tu agaknya!!

    ReplyDelete