Jom klik hearbeat

Thursday, November 22, 2012

Stress

  Assalammualaikum wbt

" Rabbi' shrahli sadri wa yassirli amri wahlul 'uqdatan min lisani yafqahu qawli "



"Tegakkanlah kebenaran... di situ ada kejayaan.
Carilah ketenangan... di situ ada kebahagiaan.

Kebenaran itu dari Allah.
Ketenangan juga dari Allah.
Justeru, di sisi Allah sahajalah ada kejayaan dan kebahagiaan!"

-Ustaz Pahrol Md Juoi-

Saya peminat setia karya beliau dan sering mengikuti ceramah beliau, bait-bait kata-kata semangat dari beliau adalah salah satu terapi hati buat saya. Sungguh terkesan di hati.

Beberapa hari yang lalu, terasa diri di belenggu penyakit "stress" mungkin terlalu memikir banyak benda dan kerja-kerja serta perasaan yang sentiasa di belenggu resah. Resah mungkin beberapa hari ni kurang mengaji. Kesibukan kerja mungkin membatasi waktu saya. Salah kan diri sendiri kan, betul la kata orang bila kita dah dekat ngan Allah dan sentiasa membaca Al-Quran sesekali tinggal hidup terasa kosong dan resah.

Saya bukak kembali surat cinta dari Allah itu, saya baca dan saya fahami setiap apa yang di tafsirkan, bait-bait kata-kata dari Allah saya amati. Betul kata bonda "Baca lah Al-Quran mesti hati jadi senang dan tenang" saya akur dengan kata-kata ibu.

Apa pun saya doakan saya sentiasa tabah, biasa masalah jiwa adakalanya melanda diri, terkadang bila diri di rundung sepi, hati jadi kucar-kacir sedikit, mungkin saya perlu berehat dan mencari tempat untuk memberi ruang buat diri.

Teringat lagi pesan msg dalam Whatssaps saya dari seorang teman, berbunyi begini

" dengar cerita dah ada boyfriend baru? "

terasa macam nak marah mula-mula tapi saya menjawab ringkas!

" Kalau saya ada bf dah lama saya ajak dia kawen! tegas dan tepat" hehe ^__^

Bersangka baik la wahai teman! saya still menanti jodoh dari Allah swt, doakan sahaja kebaikan buat saya sahaja sentiasa dan selalu. 

Anyway thanks atas pesanan yang acap kali beliau hadiahkan.Doa saya semoga awak sentiasa berbahagia di samping orang-orang yang anda cinta.

"Saya suka Entry "humaira" yang anda beri tu " Syukran! "

"Sangka baik kita kepada orang lain adalah doa kita untuknya. Sangka baik orang kepada kita adalah doanya untuk kita. InsyaAllah, sentiasa sangka baik... kita akan mendapat yang baik.
Walaupun belum jadi baik, sekurang-kurangnya membantu sesama kita yang sedang berusaha menjadi baik"

Amin ya Rabb.

 -Doakan jua buat rakan2 kita dan sedara seislam kita di Palestin, sayu hati melihat mereka Ya Allah lindungilah mereka dan tabahkanlah hati mereka-


Salam Sayang Kerana Allah Untill Jannah
Puteri Amna Balqies




2 comments:

  1. Assalamualaikum. Sebenarnya saya terjumpa blog ini secara kebetulan. Lalu membuat keputusan untuk membaca salah satu entri (entri ini randomly).

    *Tersenyum* membacanya.. (•◡•)

    Semoga saudari 'Humaira' dapat segera bertemu dengan jodoh. InsyaAllah. Saya ucapkan "BarakalLahu lakuma wa baraka 'alaikuma, wa jam'a bainakuma" (>‿◠)✌

    ReplyDelete