Jom klik hearbeat

Thursday, February 13, 2014

Cinta Yang Tiada Kesudahan..

Assalammualaikum wbt

Ermm banyak isu dan cerita-cerita yang di dengar, mula-mula nak berdegup jugak jantung ni, perkhabaran dari satu perkhabaran saya dengar. Satu demi satu cerita pahit dan pengalaman yang saya hayati. Sedih mengenang nasib insan-insan yang di permainkan. Kenapa terlalu kejam

Walhal, kasih-sayang dan cinta yang Allah hadiahkan itu kan indah? kenapa nak berburuk sangka, dan mengundang derita sesama yang lain. Kalau memang hajat kat hati tu nak kecewakan semua hati-hati hawa, udah-udah lah hentilah niat buruk tu, cuba jadi hamba Allah yang baik.InsyaAllah Allah hadiahkan yang lebih baik.

Mulut jangan saja manis berkata-kata, tapi hiasilah hati dengan iman yang sempurna hanya kerana Allah.
Sian kat diri sendiri Allah tak suruh kita buat jahat, tapi Allah suruh kita perbaiki diri sentiasa.

Subhanallah, hidup ini indah, perindahlah dengan keadaan yang lebih indah. Bahagia dan membahagiakan diri kita dan juga orang lain.Dulu selalu je saya di cemuh macam-macam, tapi satu benda yang sentiasa saya ingat dalam hati. Tabahlah dan kuatkan hati untuk teruskan hidup, bila rasa kecewa cuba lah bangkit, cuba cekalkan hati.

Bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Bunga bukan satu je dalam dunia ni, Kumbang jugak bukan satu je dalam dunia ni. hihi mari berfalsafah.

Jodoh itu rahsia Allah, Allah lebih berhak menghantar dan menghadiahkan sesiapa je yang lebih berhak ke atas kita untuk di jadikan pasangan dan teman hidup.

Siapa cakap "awk memang tak berhak bahagia?" tapi Allah tak cakap dan tak janji camtu kan? ternyata janji-janji Allah pada saya semuanya tepat.

"Tiada tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad itu persuruh Allah" maybe hamba Allah ni dah lupa, leka dok kejar keseronokan dunia. Maka lupa apa yang Allah pesan pada kita. Kita ni hamba awk, kalau kita wat salah minta maaf ngan Allah berubah dan belajar untuk jadi lebih baik kerana Allah jugak.

Janji je lebih, tapi habuk pun tak dak!! manusia-manusia.

Tetiba pulak rasa panas hati bila dengar orang lain pun termerasa perasaan yang sama. Takpe tunggulah saat dan ketikanya Allah nak kata "Kun Fa Ya Kun" kat dia masa tu baru dia ingat segala yang baik datang dari Allah dan segala yang buruk atas kerana perbuatan diri sendiri.

Jangan salahkan orang lain sahaja, tengok diri sendiri, malu la ngan Tuhan yang pandang, malu la ngan mak abah yang ada kat rumah dok doakan anak-anak dia. Tetiba ingat Ayah saya kat rumah, bila call ibu cerita pasal si dia, mengucap panjang ibu.Dosa dia pada ibu ngan Ayah pun belum tentu termaaf. Nasib baik ayah sakit. Kalau tak ibu cakap mahu di perambatnya ngan penyapu.

Bukan salah ibu yang mengandung, salah anak sendiri yang tak mengenang kebaikan ibu yang mendidik, dan bila dah dewasa buat pulak benda-benda yang tak baik belakang si ibu.

Peringatan ini juga bukan pada si dia yang hanyut di buat keseronokan dunia. tapi segala yang tertulis ini adalah peringatan buat diri ini jugak. Banyak yang saya belajar dari segala yg buruk yang jadi, dari yang buruk itu saya belajar jadi yang lebih baik.

Mari selawat banyak-banyak ke atas Nabi Muhammad SAW. Bnayak-banyak tawakal dan muhasabah diri.

Oklah, buat pada kaum-kaum hawa yang terkecewa mahupun di kecewakan oleh insan-insan yang penah di sayangi dahulu. Tabah lah dan berdoalah banyak-banyak pada Allah, mintak petunjuk dan mintak kekuatan pada Allah untuk menghadapi hidup yang penuh berliku ni.

Semua Orang Berhak Bahagia, bukan saya kata tapi Tuhan yang kata.

Sekian, Babai


Salam Sayang Kerana Allah Until Jannah
Puteri Amna Balqies








No comments:

Post a Comment