Jom klik hearbeat

Tuesday, October 29, 2013

Air Kosong

Assalammualaikum wbt

Salam Satu Malaysia


Sekarang saya berkempen kat officemate semua minum air kosong banyak-banyak kalau muka lebih bersih dan cantik selain berkempen makan vitamin c dan e dari jenama shaklee. 

So, sejak beli botol air tupperware pink ni, makin giatlah saya minum air kosong. Lagi-lagi bila mesin air kosong free dekat je ngan workplace saya. Sampai anak-anak kuliah pun saya kempen soh minum air putih. Bila bibir terasa kering tu tandanya kurang minum air pakailah apa pun jenis pelembab bibir ianya tetap merekah.

Ingat lagi pesan seorang hamba Allah dulu, dan pesannya kerap jadi ingatan dalam otak ni sebab dia memang jenis yang kuat minum air putih, dan beliau selalu membebel pada saya bila saya malas minum air putih. Senang je nak tahu saya kurang minum air bila kepala saya sering sakit itu  menandakan otak saya kurang oksigen, air adalah sumber pembekal oksigen pada otak kita..

Apakah tanda orang yang tak cukup oksigen? Salah satunya ialah kerap sakit kepala, cepat stress dan macam-macam lagi. Salah satu cara untuk pastikan otak kita cukup oksigen ialah dengan menjaga solat kerana pergerakan sujud itu membekalkan oksigen yang banyak kepada otak. Selain itu, amalkan minum air kosong 8 gelas sehari.

Solat juga adalah senaman badan untuk badan dan otak ciptaan Allah yang agong.

Tips untuk cantik dan hidup tenang 

Hiduplah dengan positif..teruslah berjalan even begitu byk cabaran dan dugaan..InsyaAllah kebahagiaan pasti dtg..Tetapkan pendirian kita, azam serta cita-cita. Yang lalu biarlah yg lalu, tetapkan dlm hati jgn berpaling pada yang bukan hakiki..mungkin ada hikmah yg perlu kita selami..

Kesimpulannya ~ Tabahlah biarpun payah, menangislah smpi basah, berdoalah jgn biarkan hatimu goyah, berserahlah pada Allah swt moga2 hidup kita lebih indah..

Ameen  =)


Sekian  =)  tata !  


Salam Sayang Kerana Allah Until Jannah
Puteri Amna Balqies

No comments:

Post a Comment