Jom klik hearbeat

Sunday, February 20, 2011

Hadis 40 Imam Nawawi




salam

Semalam, saya singgah ke Jalan Tar, niat saya nak cari kedai photostat untuk buku kuliah saya,tapi saya hampa kedai kat area situ susah lak nak carik kedai photostat yg copy satu buku dengan harga yg murah.

dah alang2 saya jalan2 la sekitar Jalan Tar,tak lengkap aktiviti jalan2 saya kalau tak singgah Kedai Buku Pustaka Mukmin feveret tempat saya mendapatkan buku2 kuliah dan bacaan ilmiah.Yang bestnyer kalo pegi kedai nih saya mesti dapat diskaun..hehe maklumla student kan mestila mintak diskaun.

so, saya pun beli la buku bertajuk 40 Hadis Imam Nawawi dari Telaga Biru, selain mengaji,usrah,halaqoh bersama2 teman2 saya gemar membaca, buku dah jadi peneman saya di mane pun saya pegi sejak dari kecil lagi ayah dan bonda lebih gemar mendidik kami adik-beradik dengan memdekati bahan bacaan.Dari membaca kita tambah ilmu,dengan membaca kita memotivasi kan diri kita dan mendidik diri ke arah membentuk sahsiah diri yang baik sebagai khalifah dibumi Allah ini.

dan sebagai seorang mukmin kita di tuntut untuk menghafal hadis2 selain kita menunaikan ibadah2 yg di wajibkan kpd kita.Dari Hadis 40 Imam Nawawi ni kita dapat byk penerangan yg jelas dan lengkap tentang kehidupan dan garis panduan yg elok di jadikan sebagai panduan dalam kite melayari kehidupan kita.

InsyaAllah semoga Allah SWT merahmati setiap usaha kita ke arah kebaikan, saya juga sedang berusaha untuk menghafal hadis yg terkandung dlm buku ini.Dan saya berdoa agar segala yg saya pelajari selama ini akan di redhai dan di rahmati Allah SWT..Ameen..

No comments:

Post a Comment