Jom klik hearbeat

Tuesday, February 1, 2011

Menangis Semahunya


Salam..

Terkadang sukar nak di gambarkan ape yg terselit jauh di dalam sudut hati ini.Kekadang aku cuba berlagak dan buat2 xde apa yg berlaku.Dalam hati Allah jew yg tahu ape yg terjadi.

Biarla aku menangis sepuasnya,biar aku luahkan segala perasaan yg ada,biar aku pujuk hati ni sendiri,biar terbela naseb hati.Agak pahit untuk di telan ape yg aku ase, tapi apalah daya untuk aku tafsirkan ape yg meragut hati dan sekaligus menghancurkan hatiku.

Hati mana yang dapat menipu diri apabila dihadapkan dengan ujian perasaan.Ujian yg dtg bertimpa2,ujian yg buat aku terpana dan cuba bertahan dengan ujian ilahi.

Hati mana yg tak gundah bila ada saja tohmahan dan sindiran sinis yg di lemparkan bertubi2,Ya Allah sesekali aku terasa mahu menjerit sekuatnya,Ya Allah lemahnya hati ku, aku bermonoloq sendirian.

ada kalanya ku luahkan pada teman yg sentiasa menyemai semangat dan sudi mendengar luahan hati ku..yer teman usrah ku,teman yg mengajar aku byk erti ketabahan.Ku luahkan dengan penuh syahdu.

Ya Allah jika ini ujian yg harus ku hadapi demi atas dosa2 ku yg lalu,aku redha Ya Allah, akan ku didik hati ini utk jadi sekuat yg mungkin dan setabah yg mungkin.

Rajuk hati sukar untuk di bendung kali ini, sukar dan payah untuk di pujuk rayu,susah nak di tampal kembali luka yg tercarik luas.

yer hati ku terluka, tapi tak mengapalah hati, aku cuba balut luka mu dengan zikrullah dan doa2 akan ku panjatkan pada Mu Ya Rabbi.Tenangla hati hadapilah segalanya dengan sabar.Sebab Allah akan sentiasa di sisimu akan membela nasebmu satu masa kelak.

Biarkan,biarkan keresahan itu di mamah waktu,bangkitlah demi tuhan mu yg satu,demi cita2 mu,demi masa depan mu yg bakal engkau tempoh.Anggaplah segala yg buruk itu bakal menjadi yg lebih baik.

"La tahzan innallaha ma'na". Jangan takut dan sedih,sesungguhnya Allah bersama kita.

2 comments: