Jom klik hearbeat

Wednesday, June 13, 2012

DIA PENCINTA KEJAM

Assalammualaikum wbt,

Salam Wednesday yang hebat,

"Rabba Yaasir Wala tua'assir"

Semua nak yang HEBAT kan? tak semua kita ni mampu jadi hebat, KITA NI SIAPA? tentu yang baik dan hebat itu adalah satu-satunya yang mentadbir sekalian alam Allah SWT.

Kita hanya hamba yang kerdil, hamba yang sering lupa dan alpa dengan dunia, walhal hidup di dunia nih bukannya lama malah bersifat sementara.

Malam tadi nak di jadikan story-mory hari ni, kawan lama saya menelefon saya, lama dah tak bersua mahupun bercakap melalui telefon, jumpa balik dalam laman muka buku. Yang sedihnya beliau baru sahaja putus tunang semalam dan yang paling aib dan sedih tunang beliau telah ada hubungan dengan perempuan lain. Dan nak di jadikan cerita beliau sedang melakukan persiapan perkahwinan yang bakal tiba pada bulan Ogos ini.

MASYAALLAH, ALLAHUAKHBAR!! 

Beliau menangis tersedu-sedu mengenang peristiwa yang terjadi, saya terkejut dengan apa yang di luahkan oleh beliau pada saya malam tadi sejerus meminta untuk mendapatkan nombor telefon saya melalui chat di laman sosial semalam.

Secara peribadi saya juga menitis air mata dan bersimpati dengan apa yang menimpa diri beliau dan keluarga. Secara peribadi saya amat berasa tidak adil bagi pihak beliau dengan apa yang bekas tunang dan perempuan itu buat pada beliau.

BAYANG PEREMPUAN LAIN MERAMPAS HAK PEREMPUAN LAIN DENGAN SECARA SENGAJA DAN MENGETAHUI MEREKA TELAH PUN BERTUNANG. 

SALAH SIAPA?

susah nak salahkan siapa, sebagai perempuan saya juga pernah mengalami pengalaman yang cukup berat dalam hidup saya, sakit dan menangis dan menjadi asam garam hidup saya selama ni. Bila mengenang semula saya menitis air mata, BAYANGLA ORANG YANG KITA TUNGGU DAN SAYANG SELAMA NI ADA PEREMPUAN LAIN DALAM DIAM

ALLAH JE YANG TAHU MACAM PERASAAN SAYA MASA TU. BENDA DAH LEPAS HOPE DIA BAHAGIA LAH NGAN PEREMPUAN TU.

saya faham keadaan beliau sebaik-baiknya saya hanya mampu mendengar dan memberi beliau sokongan dan menasihati beliau supaya belai tabah. Tiada siapa yang mahu perpisahan ini berlaku, hati mana tidak luluh jika orang yang dia sayang selama ini menjalinkan hubungan dengan perempuan lain. 

TANYA PADA DIRI ANDA SENDIRI.

beliau terpanggil untuk menelefon saya dan meminta pandangan saya setelah beliau AMAT KAGUM DENGAN KETABAHAN SAYA mengharungi segala keperitan yang terjadi pada saya selama ni setelah membaca blog saya dan terus mengikuti episod-episod hidup saya sampaila sekarang.

siapalah saya kan ORANG PERNAH KATA PADA SAYA MACAM-MACAM, ada yang cakap saya NAK BERKONGSI SATU DUNIA CERITA SAYA. kata-kata tu tak pernah luput dalam hidup saya, 

NI BLOG SAYA SUKA HATI SAYA LA NAK CERITA APA KAN. TAK BACA ATAU RASA MELUAT DAN MENYAMPAH TAK YAHLA GATAL NAK BACA.SENANG JE TEKAN SIMBOL PANGKAH DAN BLAHH DARI BLOG NIH.

berbalik pada kes kawan saya ni, entahla susah nak cakap tapi saya cukup faham bila semua yang dia rancang musnah dengan sekelip mata. TAK LAYAK LELAKI TU DI PANGGIL LELAKI, BIAR TAK BERLAKI MACAM TU PUN TAK PE DARI KAWEN HIDUP MERANA.

kita nak berkongsi hidup dengan orang yang BERTANGGUNGJAWAB terhadap diri kita, dah amek anak dara orang ke hulu hilir pastu dah tak suka pakai tinggal macam BANGKAI.

sungguh saya BENCI JENIS LAKI MACAM TU lansung takde rasa bertanggungjawab BODOH memang sesuai la gelaran yang patut kita panggil pada lelaki jenis macam nih.

bila kawan saya tanya MACAM MANA SAYA TABAH setelah apa yang berlaku pada saya, lalu saya menjawab dengan penuh perihatin.

ALLAH MAHA BESAR !! bohong jika saya masih tidak menangis bahkan tiap kali saya mengenangkan peristiwa yang menyayat hati tu, pasti manik-manik jernih terbias dari mata saya. Sungguh saya amat sedih bila saya tahu perkara yang sebenarnya.

sekuat hati dan tenaga saya berusaha untuk jadi setabah mungkin, bergantung pada Allah sepenuhnya, sebagai umat islam jadikan DOA ADALAH SENJATA UTAMA DALAM HIDUP KITA. Banyak-banyak solat sunat dan membaca surat cinta dari Allah yakni AL-QURAN.

MEMBACA AL-QURAN DAN MENGINGATI ALLAH AKAN MEMBUAT HATIMU TENANG SAHABAT.

biarla MANUSIA KEJAM tu hidup dalam DOSA YANG KAN DI PIKUL SAMPAI AKHIRAT. BIARKAN ALLAH MEMBALAS SEGALA PERBUATAN YANG TIDAK BERTANGGUNGJWAB BELIAU TERHADAPA DIRIMU.

Ambillah wuduk segerakan solatmu, berdoa dan terus bertawakal pada Allah. kita hamba yang lemah sesungguhnya kaum Adam yang kejam sentiasa melihat kelemahan kita dan akan terus membuat kita lemah dan menerpa kita dengan sesuka hati mereka tanpa rasa simpati pada kita.

TAK MENGAPA SELAGI KAMU sahabatku akan ku peluk dirimu, akan ku lindungi dirimu dengan nasihat dan dorongan dariku, KUATLAH SEPERTI SAIDATINA AISYAH radiallahu anha yang kuat berjuang, jadikan contoh wanita agung ini sebagai simbol kekuatan kita untuk meniti hari kita.

TABAHLAH WALAUPUN DIRIMU GUNDAH, TABAHLAH WALAUPUN PANAH TERTUSUK TERUS KE HATIMU SAHABAT, SAKITNYA MUNGKIN BERBISA. TETAPI JANGAN KITA TERUS PUTUS ASA DAN JAUH DARI YANG ESA.

PASTI ADA HIKMAH DI SEBALIK YANG BERLAKU

saya bahagia dengan apa yang Allah kurniakan pada diri saya sekarang ni, nikmat kejayaan dalam apa yang saya usahakan. terbukti lihatlah pencapaian yang saya terima ini.


LIHATLAH SAHABATMU INI SEKARANG KERANA SABAR DAN TABAH INI PULANGANNYA YANG ALLAH HADIAHKAN

BUKAN SAHAJA SEORANG YANG MEMPUNYAI PELAJARAN YANG TINGGI TETAPI BAKAL USAHAWAN WANITA YANG BERJAYA.

IKHTIARLAH PERKUATKAN HATI, DIA GEMBIRA DAN SEDANG MENARI-NARI DI ATAS SEKSA YANG KAMU TANGGUNG. 

DOSA DIA TAK TERPIKUL SAMPAI AKHIRAT, MAKA KAMU HARUS KUAT SAHABAT SPERTI KU.

ALHAMDULILLAH. CARILAH BAHAGIA DI ATAS SEDIKIT DERITA, MUNGKIN DENGAN SEDIKIT DERITA ITU MENGUNDANG SEJUTA BAHAGIA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT

harapan saya, agar dirimu kuat dan tabah mengharungi segalanya, SAYANG KAMU KERANA ALLAH UNTIL JANNAH, SAMA-SAMA KITA TABAH DAN BERUSAHA UNTUK JADI YANG LEBIH BAIK.

JODOH ITU URUSAN ALLAH  SAYANG...

SABARLAH SAYANG...

SERAHKAN PADA ALLAH..

JANGAN MENAGIS LAGI...

BE STRONG....


Salam Sayang Kerana Allah Until Jannah
Puteri Amna Balqies









No comments:

Post a Comment