Jom klik hearbeat

Wednesday, February 8, 2012

Syukur Alhamdulillah



Assalammualaikum wbt..


Syukur Alhamdulillah result sem akhir lulus dengan baiknya..macam nak nangis rasa uwaaaa terharu sangat..buat lecturer tersayang "Miss Aishah" thanks a lot sebab banyak membantu.Masa sakit siap teman saya nak amek paper quiz,siap bagi makan madu sebab kesian tgk saya xsihat~~Touching sungguh~~

Meredah hujan,naik turun Lrt Putra Kelana Jaya - Lrt Star Masjid Jamek. Itula rutin harian saya sepanjang bergelar pelajar dan pekerja.Saya bulatkan tekad, kuat kan semangat walaupun kadang2 badan semacam tak mampu untuk bertahan.Dalam menuntut ilmu pelbagai dugaan dan rintangan yang saya hadapi,tak semudah yang orang lain sangka.Bak kata pepatah "Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul".Kepada Allah sahaja tempat bergantung,berdoa dan tawakal agar segalanya berjalan dengan baik.

Alhamdulillah inilah hasil dari usaha dan didikan dari anak seorang pesara tentera dan seorang penjual nasi lemak seperti bonda.Didikan agama dan ketegasan dalam mendidik anak2 menjadi faktor utama dalam keluarga kami.

Ayah selalu pesan "Takde pelajaran umpama idup kita miskin" sebab menuntut ilmu itu adalah kewajiban bagi orang-orang islam.Sejajar dengan :

Firman Allah Taala, maksudnya:

".. bertanyalah kamu kepada orang-orang yang berpengetahuan agama jika kamu tidak mengetahuinya." (43, An-Nahl dan 7, Al-Anbia').

Hadis Kedua Puluh

Dari Anas bin Malik r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Menuntut ilmu adalah satu fardu yang wajib atas tiap-tiap seorang Islam."

(Ibnu Majah dan Lain-lainnya)..

Hadis yang kedua puluh ini mewajibkan tiap-tiap orang Islam - lelaki dan perempuan - mempelajari ilmu agama.


Buat bonda, ayah,adik2 dan teman2 tersayang terima kaseh kerana sentiasa berada di samping saya di saat saya hampir2 kehilangan hidup.Jasa dan doa korang tak terbalas dengan kata2..SAYA SAYANG KORANG KERANA ALLAH!!

Akhirnya Allah dah sinarkan pelangi padamkan petir untuk saya.Besarnya hikmah di sebalik semuanya yg berlaku..teruslah melangkah wahai diri agar dirimu sentiasa bercahaya. =)

2 comments:

  1. Aqies, sy still tk thu kt mn gerai nasi lemak bonda awak

    ReplyDelete
  2. uwaaa laaa dekat depan blok 30 yg warne coklat tu.kat pintu depan gate kaler hijau.gerai yg ada grill kaler kelabu atap zink..

    ReplyDelete