Jom klik hearbeat

Monday, March 26, 2012

Nak Cari Cinta Macam Mane?



Assalammualaikum wbt,


Hye!! ^___^ sambil tersenyum lebar. Hopefully arini semua orang yang membaca blog saya happy dan bahagia kerana Allah. Saya masih dalam mood Hari Lahir. Pagi-pagi dah terkesima dengan kehadiran sekeping Kad Ucapan Dalam Laci(tempat simpanan barang dalam kereta). Unexpected!!. Apa pun thanks to my BFF yang berjaya buat saya lansung tak perasan benda alah tuh!! mesti kamu pelik kan? kenapa saya tak ucap "Thanks" lagi?? ^__^. Yer sebab saya tak jumpa benda tu lagi hehe. Anyway "Thanks A Lot!" saya amat2 hargai usaha kamu itu.
(Pic di atas dedicated for you!!)
mesti kamu tersenyum dan gelak2 sendiri bila tgk Kad kamu itu. Anyway comel kad tu tapi bukan orangnya. hahaha
(gurau kasar!)


Persoalan Bahagia sering orang bertanyakan pada saya?? ^__^ jawapan yang sering dan selalu saya jawab adalah "saya amat BAHAGIA even dalam hati ada sedikit DERITA".

Bahagia mendapat nikmat yang Allah berikan dalam ape jua yang kita terima. SYUKUR!!. Bahagia dalam melayari Cinta dan Kasih Sayang Bersama Allah. Ada yang bertanya saya pernah tak saya "Putus Cinta??" susah nak komen. Cuma leh kata pernah merasa "Kehilangan" hehe. Then Apa yang saya rasa?? dah tentu nikmat merasa "Kecewa" yer bohong la tak rasa apa-apa kan. Separuh hati dah di ragut kejam tanpa rasa ehsan dan tanpa rasa bertanggungjwab. Takpe Allah kan Ade moga2 Allah bagi Hidayah pada si empunya diri itu, (Dalam hati terselit benci) serius saya kadang2 merasa begitu dan sering begitu.

Takpelah saya selalu motivate diri dengan berkata "Jodoh Itu Rahsia Allah!!" kita kena yakin dengan janji-janji Allah.

Tapi nak cari cinta macam mana??

Carilah cinta DariNya, macam mane nak cari?? mintak la!! mcm mane nak mintak? kita orang islam kan? jadi senjata orang islam adalah dengan "Doa"..

“Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina”. (Surah 40 : Al Mukmin : 60)

Maka, Berdoalah pinta lah dariNya Yang Maha Esa.InsyaAllah DIA lagi Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..Semoga kan ketemu Pemilik Cinta Anda setelah Allah dan Rasul..


Sekian,




Salam Sayang Kerana Allah,

Puteri Amna Balqies

3 comments:

  1. kad beday utk awak dah lama siap, tapi saya tak ingat mana saya letak. jgn auni jumpa sudah.

    ReplyDelete
  2. moga bahagia terus ada dalam hidup kamu :)

    Khaizarien Blog

    ReplyDelete
  3. cha : hehe yeke pat la pos pada saya.tak sabar nak tgk..


    Khaizarien: Ameen, InsyaAllah..doanya buat anda jua.

    ReplyDelete