Jom klik hearbeat

Wednesday, April 4, 2012

Dendam Selamanya


Assalammualaikum wbt..


Dendam..biarla ianya berkubur dalam hati ini. Sakit dalam hati ini tak mampu nak ubat segala apa yang terjadi. Senang jadi kamu kan?? Susah jadi saya. Senang campak, senang tolak, Senang buang. Ingat hati ni sampah!! pikir la kalau ada otak. Tak pikir esok bakal keturunan kamu bagaimana. Nak mereka jadi di tempat saya?? Tak nak kan. Nak baik-baik tapi hati kamu tu baik ker? Pikir dan muhasabah diri sendiri.

"Saya selalu mintak maaf ngan awk, tapi awk tetap berdendam ngan saya" sms di terima amat buat saya rasa terpaku. Nak maaf kan awk, dah cuba, tapi tak mahu juga hati ini menerima. Sakitnya MasyaAllah Allah yang lebih tahu.

Dan patot saya cakap saya berdendam ngan kamu selamanya di dunia dan akhirat. Kes tak kan tamat sampai bila-bila. Kenapa dendam ini terukir, hanya kamu lebih tahu, kenapa amat benci saya mendalam pada kamu. Jawapannya memang benci dan dendam selamanya. Nak kata saya kejam?? pikirla diri sendiri kamu kejam atau lebih zalim.

Kisah di bustop saya tak pernah lupa sampai bila-bila. Sendiri mengharungi kesabaran hingga ke pagi. Di situ tumpahnya bertitis-tisis air mata, bergenang-genang. Siang berganti malam dan malam berganti siang. Tak lupa sampai bila-bila bahkan selamanya.


Dendam ini tak kan padam sampai bila-bila sampai akhirnya. Sumpah dan janji pasti terpatri selamanya. Benci sebenci-bencinya dan dendam-sedendamnya.




Monoloq PAB : Nampak kejam tapi hakikat yang di terima amatlah lebih kejam dari apa yang di lihat.




Salam Sayang Kerana Allah
Puteri Amna Balqies

No comments:

Post a Comment