Jom klik hearbeat

Thursday, April 19, 2012

Mahu Jadi Ustaz untuk Dapat Ustazah..

Assalammualaikum wbt

Akhir-akhir ini hampir setiap hari saya menerima khidmat pesanan ringkas SMS dari Hamba Allah tu. Lebih terkejut dia dah mula hantar sms yang berbaur hadis-hadis nabi pulak.

Dari sms fitnah dan berbaur hina, nih dah tukar pulak sms ke bentuk lebih keagamaan. Insaf ape? ntahla suke hati kamu la. Malas nak melayan dalam hati dan diri di rundung kesakitan. Hope dah insafla kan.

Ke dah jumpa ustazah mana pulak, buat dia berubah pulak jadi baik. Tetiba sebab nak dapat ustazah jadi terus terjun jadi imam atau pak ustaz. Adeii bole ke camtu? biarlah janji kamu bahagia sudah.

Ustazah and Ustaz  sesuailah, Askar kawen ngan ustazah. Meriah dunia pertahanan moga-moga lahir para perjuang yang hebat-hebat.

Today life takdelah hebat sgt, still sedang berjuang untuk hidup, sakit pun kena makan, kena kerja, kena kuat untuk menghadapi hari-hari yang bersisa. Biarpun kadang-kadang muncul sms yang kununnya nak sedapkan hati.

Bak kata adik Munir ( adik kepada seorang teman)

"Nampak je cam happy tapi sebenarnya takdela happy sangat"  ^__^

saya tetap wat bodoh je. SMS la berduyun-duyun pun saya dah takde perasaan nak layan kamu dengan sifat-sifat kebaikan. BELAJAR DARI APA YANG TERJADI PADA DIRI, TIDAK SEKALI MEMBIARKAN HATI TERUS TERBIAS DENGAN PERASAAN-PERASAAN YANG LEBIH-LEBIH.

Peringatan pada diri sentiasa ada, acap kali tulih dalam dairy pesanan buat diri agar tidak merosakkan hati sendiri lagi. KECEWA tu DERITA. Lagi di layan perasaan tu lagi bertambah HAMPA.


Tidak mudah tersenyum ketika hati MENANGIS dan TERHIRIS.. tapi akan terasa indah ketika kita menyedari itu sebahagian dari kasih Ilahi agar Allah memindahkan KEBAIKAN-KEBAIKAN orang yang menyakiti kita..

TIDAK MUDAH diri untuk bangkit dalam KEKECEWAAN.. tapi akan terasa INDAH ketika kita menyedari bahawa Allah sedang menyapa dengan cintaNya agar kita terus KUAT dan TABAH..

Tidak mudah memaafkan ketika kita DIBENCI dan DIHINA tapi ketahuilah dengan KEMAAFAN itu, hati akan menjadi lebih ikhlas untuk mengharap REDHA Ilahi.. .♥   -SKCDM-




Salam Sayang Kerana Allah  ^__^
Puteri Amna Balqies 









No comments:

Post a Comment