Jom klik hearbeat

Tuesday, April 17, 2012

Madu berbisa



 # bersama bonda di hari bahagia, kuat nak pergi pun sebab bonda,senyum pun sebab bonda #


Assalammualaikum wbt.. 

Lama rasanya tak update blog, mood nak menulis seringkali terganggu. Mood yang lain pun sama jugak. Beberapa hari yang lalu hampir-hampir nak kena langgar ngan lori akibat tindakan di luar kawalan. Kalau kena langgar memang abes kat situ jugak. Gara-gara hati yang sering tak di jaga. Bencila rasa semua nih. Apa nak buat dalam kita sibuk nak membalut luka, ada pula yang datang tiba-tiba terjah macam nak lenyek hati balik. Sungguh sakit jiwa di buatnya. Menangis tu wajibla kan. Apa lagi benda lain. Malam tu nekad! hati sepakad tapi Allah tak berkati mungkin. Adik jadi menyelamat. sabar lagi. sungguh rasa macam nak mati. 

Memang kamu tak pernah berlajar untuk memahami dan belajar untuk mengerti. Hati Kayu! benci kamu. Malam sebelum konvo macam-macam jadi. Dalam diam byk perkara yang trajis berlaku. Allah Maha Tahu itu saja yang boleh mengambarkan sesuatu. Hadir kamu menlengkap segala pedih dan menambah perisa tambahan dalam hati. Hati ni dahla sakit, lagi tambah sakit. Tak tahula dah jemu nak rasa macam-macam. Seakan putus asa nak teruskan perjuangan. Tapi bonda dan adik-adik tak puas memujuk hati. 

Kamu? menjengkelkan hati saya. Tak sudah-sudah benci tahu tak? "sayang pada yang sayang kan kita kakak" kata bonda, "biarlah ianya berlalu maafkan jika dia perlukan maaf darimu anakku". "Mana tahu dia sayang kamu dan memerlukan kamu di saat ini". Ah !! tidaklah bonda, sayang anakmu amat jauh untuknya. Cinta anakmu terasa asing untuk dirinya lagi. Jauh bonda..jauh sgt tak sampai lagi kat hati.

Anak bonda hampir kehilangan nyawa kerana dia. Namun bonda masih mahu dia hadir dalam hati anak bonda. Bonda maaf mungkin jadi satu kebarangkalian yang sukar untuk diri saya beri padanya. Payah memang payah, susah memang teramat susah. 

Dia tak faham hati anakmu bonda, dia ego bagai di kata. Maaf anakmu tak semulia hati bonda. Anakmu benci dia kerana dia hancur separuh diri anakmu. Hati anakmu rosak di carik-carik. Tak mudah yang di sangka untuk mengukir maaf dan menerima.

Terima itu satu padah dan saya terpaksa berjuang dengan perasaan lagi. Susah tau tak. senang yang orang nampak, tapi susah bagi empunya badan yang terima. Memang nampak bahagia, jalan beriringan, tapi hakikatnya Allah Maha Kuasa. Dia  "happy" saya?  Mati.

"Saya sayang awak lagi !!! saya rindu awak sebenarnya"  

Simpulan ayat manis tak terkata, macam di limpah-limpah gula di tabur pula madu. MasyaAllah manis bercampur madu. Madu tu manis tapi bila dah letak cuka rasa apa? masam campur manis campur pahit. Habis madu sepah di buang bak simpulan peribahasa. Senangnyer nak menulis indah berkata-kata tanpa sedar kamu hantar racun berbisa. 


# Money cannot buy Happiness, Money cannot buy a Love.



Salam Sayang Kerana Allah 
Puteri Amna Balqies





No comments:

Post a Comment