Jom klik hearbeat

Tuesday, April 17, 2012

Pre-Konvo 2


#  Video suke-suki di hari Raptai Konvo ^__^  #


Assalammualaikum wbt.

Hari ini demam datang lagi. Mata membengkak akibat kejadian semalam. Bukan demam je mencurah-curah air mata berjurai-jurai tanpa di paksa. Kepala sakit membengkak. Muka hari ni sembab dan membengkak. Aduhaii sian diri. sabarla selagi nyawa masa ada. Kuatkan diri. Gagahkan hati.

Pre Konvo 2

Raptai lalu pada 13hb April 2012, sehari sebelum majlis konvokesyen berlansung, pelajar dari semua falkulti di kehendaki hadir pada majlis tersebut, termasuklah saya. Bertempat di Dewan Utama Pusat Konvensyen Antarabangsa PICC Putrajaya. Dengan mengunakan khimat GPS saya sampai ke PICC Putrajaya dengan selamatnya. 2.30ptg acara berlansung dengan penuh istiadat konvokesyen yang sebenar. Terasa bangga bercampur sedih dan terharu. Akhirnya saya memiliki Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Pengurusan Pentadbiran saya yang pertama, selepas memiliki Diploma Teknologi Maklumat pada 2006 yang lalu. 

Tahniah pada diri, akhirnya terbukti kecekalan hati untuk menakluki ilmu yang di cari Alhamdulillah..

Teman-teman semuanya bersemangat, di atur kami mengikut falkulti, saya bernaung di bawah Falkulti Perniagaan dan Perngurusan. Tatkala melangkah masuk satu persatu di ikuti lagu mengiringi keberangkatan masuk para graduasi hati tiba-tiba sebak mengenangkan pelbagai dugaan sepanjang saya menuntut di sini. Kuala Lumpur Metropolitan University adalah tempat di mana saya mengharungi jerih payah bagi mengenggam segulung ijazah. 

Sejarah bermula saya mendaftar belajar di KLMU setelah saya sudah menjawat jawatan sebagai Eksekutif Pentadbiran di salah sebuah syarikat swasta di Petaling Jaya. Habis pulang dari kerja sekitar jam 5.00ptg, saya terus bergegas ke tempat belajar bagi mengikuti kelas yang bermula pada pukul 6.15 sehingga 9.15 berikutan saya salah pelajar "Partime" (sambilan) yang waktu pembelajaran nya di sekitar waktu di atas. Dari satu Tren Putra bertukar pula ke Tren Star, dari satu anak tangga saya rempuh, hujan dan panas saya redah. Kadang-kadang tercungap-cungap berlari untuk mengejar masa ke kelas. Dan akhirnya berjaya juga saya mengakhiri perjalanan menempuh onak dan liku selaku seorang pekerja dan pelajar. 

Bukan senang untuk mengecapi segala impian yang di impikan, pelbagai rasa suka,sakit,derita dan duka di rasai, pelbagai perasaan di hancuri sepanjang menjalani kehidupan bergelar pelajar. Bak kata pepatah

"Jangan berumah di tepian pantai jika takut di landa ombak" 

Jangan takut akan dugaan dan cabaran jika inginkan kejayaan, Belajar mengunakkan penglihatan dan belajar memahami erti kehidupan. Sukar memang sukar. Wajar jadi sukar, kerana kita PELAJAR.

Berkat doa ibu di kala dalam kejatuhan di semester akhir, saya terlantar di rumah selama seminggu tatkala saya perlu hadir untuk menduduki peperiksaan semester akhir. Namun berkat doa dan semangat ibu saya, saya gagahkan jua pergi menduduki peperiksaan semester akhir itu. Dan syukur alhamdulillah saya berjaya mendapat keputusan yang baik.

Terima kasih buat Ibu, Ayah, adik-adik, tenaga pensyarah, espeacially buat miss aishah yang banyak membantu saya ketika saya sakit, tak lupa juga pada Dekan Fakulti yang sedia membantu, juga buat teman-teman sepejuangan yang saya amat sayangi. Kenangan sekelas bersama anda akan terus terpatri di dalam hati.


#  Bersama classmate hezy dan amy #



#  bersama coursemate natasya  #



#  Hero-hero dan bapak-bapak orang merangkap classmate Raja, Fariz dan Luqman  #




Monoloq PAB :  Pulang dari Raptai, hati di sakiti dengan limpahan sms yang mengundang tragedi ngeri.


SEKIAN  ^_____^


Salam Sayang Kerana Allah
Puteri Amna Balqies


No comments:

Post a Comment