Jom klik hearbeat

Tuesday, July 10, 2012

Bacaan yang menyentuh Jiwa

Assalammualaikum wbt

Mari dengarkan bacaan Al-Quran dari Wardina Safiyyah di dalam Konvensyen Bidadari Yang Lepas, mari sama-sama kita hayati betapa besarnya rahmat Allah dan tentang kehidupan kita.

Stop for being a bad person.. Ingat Allah dan Al-Quran adalah peringatan buat kita semua.

Allahuakhbar !!!  

Tersentuh dan terharu dengan segala nikmat yang Allah beri buat diri saya hari ini, Ya Allah berikanlah hambaMu ini kebahagiaan di dunia dan akhirat 

Ameen Ya Rabbal Alamin

Tafsir ayat Surah Al - Hasy'r Ayat 18-24


18) Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya) dan hendaklah tiap-tiap diri melihat dan memerhatikan apa yang ia telah sediakan (dari amal- amalnya) untuk hari esok (hari akhirat). Dan (sekali lagi diingatkan): Bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Amat Meliputi PengetahuanNya akan segala yang kamu kerjakan.

19) Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang telah melupakan (perintah-perintah) Allah, lalu Allah menjadikan mereka melupakan (amal-amal yang baik untuk menyelamatkan) diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasik - derhaka.
20) Tidaklah sama ahli neraka dan ahli Syurga ahli Syurgalah orang-orang yang beroleh kemenangan (mendapat segala yang diingini).

21) Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.

22) Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata Dialah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. 

23) Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia Yang Menguasai (sekalian alam) Yang Maha Suci Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan) Yang Melimpahkan Keamanan Yang Maha Pengawal serta Pengawas Yang Maha Kuasa Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya) Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya. 

24) Dialah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada) Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya) bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia- mulianya bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi dan Dialah Yang tidak ada tuluk bandingNya, lagi Maha Bijaksana.
 
 
 

No comments:

Post a Comment