Jom klik hearbeat

Friday, July 27, 2012

Sesedap Popiah Basah

Assalammualaikum wbt

Salam Ramadhan Buat Semua.

Mari Renungkan apa yang terjadi di sepanjang ramadhan kali ni. Semalam saya berbuka di rumah bestfriend saya Kak azie. Best dapat pegi bazaar same2 setelah berberapa tahun kami dah tak pergi sama-sama.Dulu kalau pulang je dari kerja wajib singgah bazaar even sekadar beli air ngan kuih-muih, sesekali suka dengan keadaan bazaar yang hanya ada sekali dalam setahun. Pada saya bestla sebab berpeluang tengok juadah yang kadang-kadang tak pernah saya lihat sebelum ni dan hanya wujud bila time bulan puasa.

Contohnya : Kueh Akok dari Kelantan

Serius saya sangat suke kuih tu, sekali makan nak makan banyak-banyak. Sekali rasa macam lemak-lemak manis suka sangat. Dan lagi satu kuih popia basah ermm tu memang feveret saya dari kecik lagi. Tak tinggal kalau saya pergi bazaar ramadhan tiap-tiap tahun. Cuma tahun nih saya tak dapat lagi nak makan bubur lambuk.

Yela time balik je selalunya jalan jammed so memang tak sempatlah nak singgah masjid kan.Sah-sah orang ramai dah beratur awal-awal lagi.Yang saya baru terkedek-kedek nak balik. Takpe nanti request kat ayah soh amek kan untuk saya kan? hehe..

Hari ni destinasi berbuka puasa ke rumah sahabat sebantal saya syasya yang tinggal kat pantai dalam. Dekat je ngan rumah saya. Tadi request syasya belikan popia basah juga. hehe kawan saya tu memang jarang menghampakan saya. Sayang awak syasya !! selamanya.Dari dulu saya selalu memang harapkan dia bila bab-bab menjaga. Dia akan protect kalau ada insan-insan yang suke membuli saya especially lelaki la kan.Hehe

Ternyata kan saya tak pandai sangat nak berkawan ngan lelaki, bila berkawan mesti berduka selepas itu. Sungguh menyedihkan bila ingat balik apa yang terjadi. Haiiissshhh!! tak nak ingat-ingat lagi. 

" Yang berlalu biarlah berlalu awak, awak sabar je, saya kan ade !! " " awak bertuah jumpa dia yang memang awal-awal buat jahat kat awak, before awk kawen ngan dia !!! " "Kalo dah kawen ermm tak tahula kawan saya yang kuat nangis nih macam mane kan?? "  kata syasya ibu beranak 2 itu.

hehe saya hanya mampu tersengih je bila kawan baik saya cakap macam tu, memang kadang-kadang ada rasa bertapa malangnyer idup di pertemukan dengan insan-insan yang macam pe tah kan. Tapi bila pikir balik, ni semua urusan Allah mungkin ada hikmah di sebalik segalanya. Yup !! saya redha dan dah lama maafkan semua orang. Yang pernah buat jahat pada saya tu in adalah ucapan ikhlas dari saya

" Saya maafkan awk dan saya hope Allah memberikan hidayah buat awk"

"Jangan buat jahat lagi coz Allah nampak"

^___^ peace


Sekian..


Salam Sayang Kerana Allah Untill Jannah
Puteri Amna Balqies


 




No comments:

Post a Comment